torsdag 22 november 2012

Många tuppar blir det...

Idag blir kycklingarna 4 veckor gamla och jag ser att tupparna redan börjar bli lite "kaxiga" mot varandra, även om det mest tycks vara på lek.
Utav de 8 kycklingarna tycks det vara 5 tuppar och 3 hönor, men en av hönorna är jag lite tveksam på då den har en ganska utbredd fläck på huvudet som ser ganska olika ut den fläck som de övriga hönorna har. Så i värsta fall kan det vara 6 tuppar och bara 2 hönor, vilket vore lite trist med tanke på att jag sen endast får ha hönor och då max 5 stycken.
Jag tog en liten film idag som dock blev lite mörk, men åtminstone visar ungefär hur de ser ut just nu.
Notera den lilla "ligisten" som försöker hacka sönder min iPhone på slutet av filmen... De gillar verkligen att picka på allt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar