fredag 14 december 2012

Kycklingarna 7 veckor

Så har ännu en vecka gått och i hönshuset har det tyvärr inte hänt så mycket nytt, mer än att kycklingarna förstås har växt en del.
Jag börjar få slut på foder, så det är hög tid att införskaffa mera och genom bloggen har jag fått kontakt med en som bor i närheten och också har höns i mindre skala, så nu funderar vi på att köpa några säckar tillsammans för att kunna få till en bra blandning och sen dela på. Verkligen kul och jag är mycket tacksam för den kontakten!

Jag tog en liten film igår på kycklingarna och har laddat upp den på YouTube tillsammans med några andra filmer där kycklingarna är 1 och 4 veckor gamla. Tänkte väl att det ska kunna bli fler filmer senare.


Jag är lite irriterad över att de lyckas hoppa upp och sätta sig på toppen av deras vattenautomat, eftersom det lätt hänt blir att de skiter ner i vattnet. Jag får fundera ut någon smart lösning på det, funderar på att ha någon form av automatiska vattenkoppar (med nippel) för att de alltid ska ha fräscht vatten utan att det blir mycket spill och slask.
Som vanligt är det dock svårt att hinna med allt jag skulle vilja göra, Foder har högsta prioritet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar