torsdag 17 januari 2013

Kycklingarna 12 veckor

Idag blir kycklingarna 12 veckor gamla!
Förutom att de ruggar en del så växer de fortfarande ganska snabbt och jag tycker de ser rätt fina ut faktiskt!
De har däremot börjat hacka bort färg från väggarna, särskilt på ytor som är spacklade.
Jag antar att det är kalken i spacklet de tycker om, eller så är det bara ett tidsfördriv som de börjat med.
Man brukar inte börja ge höns extra tillskott på kalk, i form av snäckskal, förrän de ska börja värpa. Dessutom så blandar jag i lite foderkalk i deras grus, så de bör inte ha någon brist på kalk egentligen.

Hade det inte varit 30 cm snö ute så hade jag kanske funderat på att börja släppa ut dem utomhus lite nu när de blivit så stora. Men det får vänta ett tag till.

Jag tog en liten filmsnutt på dem nu precis. Visst är väl tupparna väldigt fina? Jag letar fortfarande efter fler som är intresserad av en tupp. Endast en av fem är tingad, så hör av dig om du är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar