fredag 8 februari 2013

Tupparna får nya hem!

I går blev mina unghöns 15 veckor gamla och nu börjar det bli svårt att tro att det nyss var små pipande dunbollar. De är ganska maffiga redan och låter nästan helt som vuxna höns gör, men som tur är har inte tupparna börjat gala ännu.

Idag kommer två av tupparna att få åka till sitt nya hem i södra Stockholm och jag hoppas de ska få det bra där och komma till nytta för sin nya ägare.

Och nästa vecka så flyttar resterande tupparna ner till Göteborgstrakten och nya äventyr.
Så äntligen kan jag koppla av lite och koncentrera mig på de kvarvarande hönorna som snart ska få ett nytt fint värprede att ha klart tills det är dags för dem att börja värpa.

Annars är det fortfarande byte av fjäderdräkten som pågår, jag får plocka upp ett tiotal fjädrar från golvet varje dag och de ser lite tilltufsade ut när de nya fjädrarna håller på att växa ut.

Hoppas kunna bygga klart värpredet i helgen. Återkommer förhoppningsvis med några bilder från bygget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar