söndag 8 augusti 2021

Vad hände med bloggen?

 April 2013 - ett inlägg om att det första ägget hade värpts, men vad hände sen?

Tanken var att livet skulle rulla på som vanligt och att jag skulle fortsätta blogga om mina höns. Men så blev det inte...
Livet blev istället tilltrasslat och helt annorlunda än planerat. Huset skulle säljas och jag flyttade till lägenhet utan minsta möjlighet att ha några höns längre.

Jag hann få 10 ägg innan jag var tvungen att sälja mina hönor och avveckla allt. Jag minns att jag åt äggen med visst vemod, men att de smakade utsökt.

Jag lät bloggen vara kvar som en liten dagbok tillgänglig för omvärlden. Kanske den kunde inspirera någon att skaffa egna höns och vara till hjälp för någon.

Att sista inlägget blev om det första ägget kändes helt okej för stunden, då det fanns viss harmoni i att bloggen startade med några ägg som skulle bli kycklingar så småningom och att "kycklingarna" efter ett halvår värpt sina egna ägg...

Sen föll bloggen i glömska från mitt håll och åren har gått. Jag fick nyss ett meddelande om att min hönsblogg var en av de mest lästa (vilket kanske inte är så svårt med ett såpass smalt tema) och när jag loggade in på bloggen fann jag massor av meddelanden och kommentarer från folk som visat sin uppskattning över vad jag skrivit, men också mängder med meddelanden där folk frågade varför bloggen avslutades så tvärt och frågor om vad som hänt osv.

Så, detta inlägg åtta år senare är mer en ursäkt till er som velat läsa mer om mig och mina höns.

Kanske kommer jag i framtiden återigen ha förmånen att få ha egna höns och kanske kommer jag att skriva mer om ämnet här eller på annat ställe, vem vet?

Jag låter bloggen ligga kvar som ett minne och hoppas att den kan vara till glädje och nytta för andra även i fortsättningen. Samtidigt hoppas jag innerligt att det finns eller kommer finnas andra hönsbloggar som blir större än den här är. Men tack för att ni besökt och läst!

Ha det så gott och ta väl hand om era höns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar